TALLER: POSSIBILITATS DIDÀCTIQUES DEL COMPOSTATGE


L’Agenda 21 escolar de Barcelona organitza un taller titulat Possibilitats didàctiques del compostatge obert només a centres de l'Agenda 21 Escolar de Barcelona.

Adreçat a centres escolars que vulguin actualitzar els seus coneixements tècnics sobre el procés de compostatge i els hi interessi la idea de fer un aprofitament pedagògic a l’aula i al laboratori.

Dimarts 9 de març de 18.00h a 20.00h al CEIP Brasil (Sant Martí).

Recordeu que a totes les activitats de formació cal inscriure’s prèviament trucant o enviant un missatge per correu electrònic a la secretaria d’A21E (93.256.25.99. agenda21escolar@bcn.cat ).

RACÓ DE LECTURA


THOMPSON, Ken
Compost, la forma natural de preparar abono para su huerto
Blume. Barcelona 2009. 191 pàgines.
Original en anglès 2007.


RESUM
Estructurat en cinc capítols:
- Comprendre el compost: el material correcte
- Elaboració del compost: paper, restes de poda i paciència
- Compostadors: fusta, filferro i cucs
- Utilització del compost: no cal cavar
- No té una pila? No hi ha problema: escampi el compost.


COMENTARIS
Escrit des de l’òptica del pati del darrera anglès. Hi ha alguns consells útils per treure pressió a les primeres experiències. Llibre amb vocació artística a les fotografies i el disseny.
Informació sobre la relació C/N en alguns materials (p. 25 i 55) considerant que la proporció ideal és al voltant de 30 (p. 26). Proposen fer servir cartró com a estructurant. Proposen deixar al sol les plantes amb llavor perquè s’assequin i després aixafar-les a cops de martell. El millor activador és l’orina humana (p.48).
Un capítol es dedica a la fabricació o elecció de compostadors comercials. Finalment hi ha un llistat de possibles problemes i solucions. Les adreces útils són totes angleses.

Segons les guardes del llibre, ‘Ken Thompson és ecologista i professor de la Universitat de Sheffield. Escriu amb regularitat per a revistes de jardineria i facilita al lector la ciència en que es basa l’horticultura’